Reklamáció bejelentés
Kedves Vásárlónk!
Az alábbi űrlap kitöltésével vagy e-mailben (info@facentrum.hu) adhatja le garanciális igényét a nálunk vásárolt termékekre.
A hatályos jogszabályok alapján – amennyiben a gyártó másképp nem rendelkezik – a termékekre a következő jótállási idő érvényes:
- 10 000 Ft és 250 000 Ft közötti eladási ár esetén: a kötelező jótállás időtartama 2 év.
- 250 000 Ft feletti eladási ár esetén: a kötelező jótállás időtartama 3 év.
A jótállás időtartama szerepel a vásárláskor kapott jótállási jegyen is.
Kérjük a hatékony ügyintézés érdekében töltse ki az alábbi űrlapot, illetve legyen szíves részletesen kifejteni és fényképekkel dokumentálni a meghibásodás vagy hiány típusát. Lapra szerelt termék esetében a szerelési rajzon kérjük jelölni (pl. bekarikázni) a sérült, hibás vagy hiányzó alkatrészt.
Ezekre azért van szükség, mert tapasztalataink alapján így tudjuk a leggyorsabban érvényesíteni a garanciális igényét a gyártó felé, és intézni a termék vagy alkatrész cseréjét / javítását. Köszönjük szépen együttműködését és türelmét!
A garanciális ügyintézés pontos időtartama általában a gyártótól függ. Külföldi gyártók esetében ez jellemzően több hét lehet, belföldi gyártók esetében általában gyorsabb a garancia elbírálása és az ügyintézés.
Az időtartam függ a konkrét javítás / csere módjától, lehetőségeitől. A sérült hiányzó alaktrészeket pótolni kell (megrendelni), technikust kell kiküldeni, vagy be kell vizsgálni a terméket. Néhány esetben ez a termék elszállításával is járhat. A magunk részéről törekszünk a minél gyorsabb ügyintézésre.
Bővebb információt a konkrét bejelentés ismeretében tudunk mondani.
A termékeinkre gyártói garancia vonatkozik, ami azt jelenti, hogy a garanciális igényét a gyártó részére továbbítjuk, ahol a probléma ismeretében döntenek annak elfogadásáról vagy elutasításáról és a javítás, csere módjáról. Ha a gyártó az Ön garanciális igényét nem ismeri el jogosnak, akkor mi forgalmazóként általában kompenzációt tudunk ajánlani, de természetesen ha nem ért egyet a garanciális ügyintézés eredményével, akkor jogorvoslati lehetősége is van, pl. fordulhat békéltető testülethez.
Ebben az esetben garanciális igényét nem tudja érvényesíteni, de ha mód van rá, az általunk értékesített termékekhez a garanciális időn túl is megpróbálunk alkatrészt, tartozékot rendelni a gyártótól.
A garancia nem érvényes akkor, ha a jótállás időtartama már lejárt, vagy ha az Ön által tapasztalt probléma nem garanciális jellegű. Ez azt jelenti, hogy a termék hibája nem a gyártó vagy a forgalmazó hibájából ered, hanem pl. a nem megfelelő szállításból (szállítási sérülés), a hibás vagy szakszerűtlen ügyfél általi összeszerelésből, a nem rendeltetésszerű használatból, vagy pl. a termék nem megfelelő tárolásából.
Akkor sem tudjuk a garanciális igényét befogadni, ha nincs meg a vásárláskor kapott bizonylat vagy számla (ennek hiányában sajnos nem tudjuk bizonyítottnak tekinteni, hogy a terméket valóban tőlünk vásárolta).
A garanciális ügyintézés folyamata természetesen díjmentes.
Mivel a garanciális problémák kezelése (helyszíni kiszállás, javítás, a termék szállítása, a munkatársak bérköltsége és munkaideje) vállalkozásunk számára jelentős költség, így ha megbizonyosodunk róla, hogy az Ön által bejelentett hiba nem garanciális jellegű, úgy 20.000 Ft kiszállási díjat számolunk fel, és a terméket ingyenesen javítani vagy cserélni nem áll módunkban.
Fontos információk
Amennyiben a – pl. lapraszerelt, csomagolt – termék hiányos, úgy kérjük pontosan nevezze meg, hogy a lapraszerelt bútor melyik eleme vagy alkatrésze nem található meg a csomagban vagy dobozban.
Kérjük, a felbontás után mindig győződjön meg arról, hogy a termék lapjai, alkatrészei a megfelelő állapotban vannak-e. Ha bármelyik alkatrészen, bútorlapon, MDF lapon sérülést talál, akkor NE kezdje meg a lapraszerelt termék összeszerelését!
Ha Ön összeszereli a gyári hibás terméket, akkor már nem bizonyítható, hogy a hiba a gyári eredetű, vagy pedig a szakszerűtlen összeszerelésből ered.
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a termék meghibásodása nem garanciális jellegű, hanem:
- a nem megfelelő, nem rendeltetésszerű használatból,
- hibás ügyfél általi összeszerelésből,
- ügyfél vagy harmadik fél (pl. szállító vállalkozó) általi nem megfelelő mozgatásból (pl. szállítási sérülés) ered
úgy a terméket nem tudjuk javítani vagy cserélni, a meghibásodásért, sérülésért nem tudunk felelősséget vállalni.